Hírek

Elérhetőségek

Kormányablakok/okmányirodák rendkívüli nyitvatartási rendje az Európai Parlamenti választások időpontjában

Az Európai Parlamenti választások időpontját Áder János köztársasági elnök 2019. május 26. napjára tűzte ki.

A választás napján, a szavazóhelyiségben az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és érvényes okmánnyal (személyazonosító okmánnyal, útlevéllel vagy vezetői engedéllyel) igazolja személyazonosságát, valamint lakcímét és személyazonosítóját (lakcímkártyával).

A lejárt érvényességű okmánnyal rendelkezők nem szavazhatnak, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani.

A választások zavartalan lebonyolítása, illetve a választójog gyakorlása érdekében a Kormányablakok/okmányirodák azonnali lehetőséget biztosítanak a lejárt érvényességű okmányok megújítására.

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal illetékességi területén működő kormányablakok/okmányirodák 2019. május 26. napján (vasárnap) meghosszabbított nyitvatartási idővel - reggel 6 órától este 19 óráig - állnak a névjegyzékben szereplő választópolgárok rendelkezésére a személyazonosításra alkalmas okmányok:

  • állandó személyazonosító igazolvány-átvételére,
  • útlevél-átvételére,
  • kártya formátumú vezetői engedély-átvételére, valamint a személyi azonosítót (ideiglenes személyazonosító igazolvány kiadása, amennyiben nem rendelkezik más érvényes személyazonosító okmánnyal) és lakcímet igazoló hatósági igazolvány csak és kizárólagos annak pótlásának intézésére.

A lakcímet igazoló hatósági igazolvány esetében csak és kizárólag annak pótlására lesz lehetőség, új lakcím létesítésére nem.